woensdag 31 juli 2013

Tips tegen Vliegangst.

Hee allemaal!

Jullie kennen ze vast wel. Mensen met vliegangst. Het is echt niet iets om je er voor te schamen of zo, maar hier wat tips tegen vliegangst! Ik schrijf dit bericht omdat ik zelf ook een soort van vliegangst heb. Ik ga namelijk dus binnenkort naar Londen en we gaan met het vliegtuig en ik vind vliegtuigen nogal eng. Vooral als je erin zit. Pff, mijn benen trillen nu al en het zijn echt geen spanningen hoor! Nou, laten we maar snel beginnen met de symptomen en  tips tegen vliegangst. 


Vliegangst. Hoe kun je nou eigenlijk weten dat je echt vliegangst hebt? Voor zo wat alle psychische problemen zijn er symptomen. Bij vliegangst zijn er dus ook verschillende symptomen maar ik heb ze niet allemaal, gelukkig. Maar de gene die ik nou ga opnoemen zijn de meest voorkomende. Weet jij ook nog een symptoom van vliegangst? Laat het ons weten en misschien reageren wij wel weer terug! ;)

Meest voorkomende symptomen van Vliegangst:
1. Duizeligheid en/of misselijkheid.
2. Veel zweten.
3. Beven en/of trillen.
4. Stress en onrust.
5. Verkramping van de spieren.
6. Hyperventileren of heel snel ademen.
7. Maag- en darmklachten.
8. Hevige angstgevoelens.
9. Hartkloppingen.
10. Het gevoel dat je op instorten staat in het vliegtuig of op het vliegveld.

Zijn er tips?
Er zijn verschillende tips tegen vliegangst. En vast ook tips die kunnen helpen. De tips gelden voor alle reizen met het vliegtuig, ook al duren ze een uur of 16 uur. Je kunt ze bij iedere vliegreis gebruiken want het veranderd de zaak vast niet. Oké, wat ik net zei begreep ik zelf ook niet maar ik ben te lui om nou alles nog te gaan verbeteren. Mwuhahaha. Oké, ik ben best hyper nou opeens terwijl ik een serieus bericht aan het maken ben en misschien lach je nou en verdwijnt je lach weer nadat ik weer serieus ga doen en blablabla. Nou, hier zijn dus de tips met een kort verhaaltje erbij om het duidelijker te maken voor de mensen die het dan nog steeds niet begrijpen. Jeej.


Tips?
Omdat jullie hier zo lang op hebben gewacht kom ik nou eindekijk aanlopen met de tips tegen vliegangst. Want daar ging het bericht ook eigenlijk over. Het zijn niet echt erg veel tips, maar als ik alle tips zou opnoemen was dit misschien ons langste bericht zijn. ♥

1. Leer van je broertje of zusje: Heb je een broertje of zusje in de familie? Peuters en kleuters zijn over het algemeen vaak enthousiast over zo'n vliegreis. Sommige vinden het zelfs heel erg spannend. Neem dan een voorbeeld aan hun en haal dan diep adem, gewoon rustig in- en uitademen en denken aan alle positieve dingen in het leven.
2. Muziek: Wanneer je te horen krijgt dat je muziek kan gaan luisteren in het vliegtuig pak je je oordopjes en luister je naar jouw leukste liedjes. Zo vergeet je even alles om je heen en concentreer je je alleen nog maar op de songtekst en probeer je je daar in te leven! Luister dan vaak naar vrolijke nummers en niet naar deprimerende liedjes.
3. Boeken: Natuurlijk zijn er ook van die mensen die boeken bij zich hebben. Heb jij vliegangst en heb je een boek bij je? Lees dan gewoon lekker je boek en vergeet net als bij de muziek alles om je heen en probeer je te concentreren op het boek. 
4. Puzzels: Kruiswoordpuzzels helpen ook goed. Het zijn vaak van die moeilijke woorden dus dan kunnen je hersens ook eens lekker kraken, zo denk je alleen maar aan het antwoord en vergeet je je vliegangst voor even.
5. Slapen: Negeer alles om je heen en probeer de echte rust te zoeken. Doe je ogen dicht en probeer weer naar jouw droomwereldje te lopen. Wanneer je in een diepe slaap valt krijg je het gevoel dat je ongestoord kunt slapen. Tenzij je weer wakker wordt gemaakt omdat je te horen krijgt dat je bent geland. Of er moet een irritant persoon achter je zitten die maar blijft schoppen tegen jouw stoel.

Heb jij misschien nog tips tegen vliegangst? Laat het ons weten en misschien reageren wij wel weer terug. Ik zal sowieso heel blij zijn met nog meer tips. :)

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten