vrijdag 19 juli 2013

Pittige pizza met rode pepers en pepperoni.

Hee!

Nu ik toch lekker bezig ben met recepten posten, waarom niet nog een? Ik heb gekozen voor een lekkere pittige pizza met rode pepers en pepperoni. 
Ik hou van pittige recepten, zoals rijst met sambal of zo. Ik heb toen ik 6 was vaak rijst met sambal gegeten. Ik ben er dol op. Ik ben ook half Aziatisch, dus misschien komt het wel daardoor. xd


Dit recept heeft niet een bepaald 'maximum' voor hoeveel personen. Het ligt er aan hoe groot je de punten snijdt en hoe groot het deeg is. ;)

1 kleine (witte of bruine) pide (rond Marokkaans brood).
1 rode peper.
2 eetlepels olie.
1 zakje pepperoni (het mag ook een zakje plakjes chorizo zijn).
150 ml kant-en-klare tomatensaus (in blik of in een zakje).
150 gr jong belegen kaas (het mogen ook een paar zakjes Parmezaanse kaas zijn).

Bereidingswijze:

1. Verwarm de oven op 200 graden.
2. Snijd de pide horizontaal door.
3. Snijd de rode peper in piepkleine stukjes en hou ze apart in een schaaltje.
4. Smeer de twee helften met de tomatensaus en verdeel daarna de pepperoni of chorizo eerlijk over de twee helften. Bewaar ook een paar stukken pepperoni en chorizo voor zo.
5. Strooi de kaas eerlijk over de twee helften en strooi daarna de rode pepertjes. Zorg ervoor dat je daarna je handen goed schoonmaakt want als je het rode pepers hebt gesneden en daarna in je ogen wrijft kunnen je ogen aardig branden.
6. Leg de pizza's op een bakplaat en zet ze ongeveer 10-12 minuutjes in de oven (tot dat de kaas gesmolten is).
7. Smeer de randen van de pizza met de olie.
8. Snijd de pizza in stukken. Maakt niet uit hoe groot de puntjes zijn. Dat mag je zelf bepalen.

Tip: Je kunt er ook een paar druppeltjes tabasco erover heen strooien. Dan wordt het nog pittiger. Maar niet te veel, twee druppeltjes op beide helften is genoeg. Strooi er dan ook wat oregano over. ;)

xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten