donderdag 29 augustus 2013

Boeken.

Hi lieve lezertjes!

Ik (Jay) ben al sinds dat ik lezen kon dol op lezen. Ik vond het altijd heel leuk om een verhaal te horen of een boek te lezen. Vaak lees ik fantasy. Maar naar mate ik 'ouder' werd had ik niet echt meer interesse in lezen. Ik had vaak ook helemaal geen tijd meer, en er waren ook niet echt leuke boeken. Nou, eigenlijk wel. Maar niet voor mijn leeftijd. Ik ben inmiddels 13. En heb nu 6 boeken in de kast staan, en het 6e boek is niet echt een boek maar een comic. Ja, ik hou van comics. :)


Ik heb dus 5 boeken en 1 comic. De boeken kreeg ik allemaal met mijn verjaardag en de comic kreeg ik gewoon omdat ik het smeekte. Mijn vader en zus houden ook van lezen, alleen doet mijn zus er niet veel meer mee. Mijn vader leest nog zo wat iedere dag een boek. Ik heb van hem ook wat boeken gekregen. Namelijk de Lord of The Rings trilogie, geschreven door J. R. R. Tolkien. En dan ook nog Een Tolkien Bestiarium, van de schrijver David Day. Ik ben daar nog niet aan begonnen, maar heb er wel eens doorheen gebladerd. Ik lees de laatste tijd ook niet meer zo vaak, aangezien ik weinig tijd heb. Maar als ik een keer tijd heb, dan zit er altijd wel een paar uurtjes lezen bij! :)



Ik heb dus een hoop boeken en heb ze nog niet allemaal gelezen. Ik ben nu druk bezig met het lezen van mijn comic en de Narnia trilogie, geschreven door de schrijver C.S. Lewis. Ik heb mijn Narnia boek in 2010 gekregen met mijn verjaardag. Dus dat is al weer 3 jaar geleden. Ik heb hem nog steeds niet uit maar het zijn ook alle 7 delen in 1 boek. Ik ben nu ongeveer op de helft, dus ben nog lang bezig! 

Dit jaar kreeg ik met mijn verjaardag ook weer een stapel boeken cadeau. Namelijk Memory, Sorrow and Thorn van de schrijver Tad Williams. Ik ben daar nog helemaal niet aan begonnen omdat ik nog druk bezig ben met Narnia. Maar als ik Narnia heb uitgelezen is dat het eerste boek wat ik daarna zal gaan lezen. Natuurlijk zijn al mijn boeken in het Nederlands vertaald. Alleen mijn comic is in het Engels, maar mijn Engels is ook vrij goed dus dat is makkelijk voor mij. En zo leer ik mijn Engels weer een beetje! :)


Natuurlijk zou ik nog wel wat boeken erbij willen hebben. Op school heb ik ook een hoop gelezen, maar het voelt toch gewoon fijn om alles terug te gaan lezen en dat dan over een paar jaar weer. En dan niet steeds lenen bij de bibliotheek, maar gewoon dat je het ieder moment gratis uit de kast kan gaan pakken, op bed ploffen en lezen. Natuurlijk met een heerlijk kopje thee erbij ofzo. :)

Maar goed, ik heb dus nog een hoop te lezen en wil ook nog een paar boeken erbij willen hebben. Ik heb dus een eigen wishlist gemaakt van de boeken die ik dolgraag nog zou willen hebben. Er zitten wat kinderachtige boeken tussen maar ik vind sommige boeken gewoon zó leuk, dat het me helemaal niet meer uitmaakt of het kinderboeken zijn. Net als sommige mensen hebben met Disney-films. You are never too old for a Disney movie! :)

Wishlist:

Miss Peregrines Home for Peculiar Children - Ramson Riggs
Rangers Apprentice trilogy - John Flanagan
Philippa Fisher and the Dreammakers Daughter - Liz Kessler
The Tail of Emily Windsnap - Liz Kessler

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten