donderdag 8 augustus 2013

Kort haar blijft heel populair!

Hee allemaal! 

We hebben al een tijdje niks gepost op onze blog. Geen inspiratie. :c Maar nu heb ik weer een leuk ideetje waar ik over kan gaan posten. Kapsels. En dan over kort haar. Kort haar is heel erg populair nou, voor al met de vakanties. Niet iedereen houdt van kort haar, en dan heb ik het over dat 'hele' korte haar. Ik heb nu al sinds februari kort haar. Natuurlijk een paar keer nog naar de kapper gegaan om het bij te knippen, maar nu nog steeds. Kort haar. Sommige mensen vinden het te jongensachtig en sommige mensen houden gewoon niet van kort. Ik ken niet veel mensen met kort haar, ook verschillende beroemdheden hebben of hadden een kort koppie. :)) Zoals Anne Hathaway (the princess diaries, les miserables) , Emma Watson (harry potter) en Ginnifer Goodwin (once upon a time). Ik vind kort haar heel leuk om te hebben en het vertelt meteen ook meer over jezelf, dat je lef hebt om je haar zo kort te knippen. Ik ben nog maar 13 en dat vinden de meeste mensen echt heel stoer om dan al je haar zo kort te knippen. :))



Natuurlijk heb ik ook wat foto's van mensen met kort haar. Zoals je hierboven al zag. Dat was dus Ginnifer Goodwin (once upon a time). Ook heb ik een foto van mezelf, want ik heb ook kort haar. Bij mij is het wel weer wat gegroeid maar ik ga binnenkort weer naar de kapper en alles even bijknippen. Dat is toch wel een beetje moeilijk uit te leggen aan de kapper, maar ik kom altijd met een nieuw kapsel de winkel uit! En dat is leuk, want steeds hetzelfde is niet echt leuk meer na een tijdje. Gewoon een beetje experimenteren en dan kom je er wel!



Veel mensen vinden een kort koppie maar niks. Ze zeggen dat je er dan niks mee kan doen en het te jongensachtig is. Maar dat is het helemaal niet! Je kunt er zo veel mee doen, het enige wat je nodig hebt is inspiratie. Ik doe meestal mijn pony een beetje schuin borstelen en soms doe ik wel eens zo'n soort hanenkam. Maar het meeste wat ik doe met mijn pony is schuin borstelen of warrig houden om het een beetje anders uit te laten zien. Meestal is mijn haar dan nog nat, want anders werkt het niet echt. Of gewoon haarlak! :))


Ik heb wel een reden waarom ik mijn haar zo heb willen knippen, omdat ik het ontzettend leuk vond en ook wat meer over mezelf te vertellen. Ik praat niet zo gemakkelijk met onbekende en laat mijn gevoelens vaak los met tekeningen ofzo. Ik voel me ook zelfverzekerder met een kort kapsel dan met lang haar zoals vroeger. De meeste mensen vinden het zonde van mijn haar maar ik heb er geen spijt van. Dit is wat ik wil en dat moeten ze dan maar gewoon accepteren. ♥


Lang haar is ook wel leuk, maar dat kost veel meer tijd en kort haar is gewoon heel gemakkelijk. Het zit niet in de weg tijdens sport ofzo. Lang haar wel, tenzij je het in een staartje hebt. En ik heb ook heel dik haar, dus dan is het ook irritant als je gaat douchen, vind ik. Ik sliep nooit met een staartje in mijn haar, dus mijn haren lagen vaak voor mijn gezicht als ik wakker werd. En borstelen was al helemaal een ramp, ik schreeuwde van de pijn en met kort haar heb ik daar helemaal geen last van. Alleen dat mijn haar een beetje warrig is, maar dat kam je toch allemaal weer goed. Toch?

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten