zondag 4 augustus 2013

The London Diary: 4

Hee allemaal!

Dit is alweer mijn laatste London Diary. Jammer. Ik vond het net zo leuk worden maar ik heb nu ook echt heel wat te vertellen! Ik ben vandaag namelijk naar het Imperial War Museum gegaan en ook naar The Beatles Store. Het ging allemaal via dezelfde metrolijn dus dat viel reuze mee. In de vakantie heb ik wel heel vaak posters gezien van mijn favoriete serie Game of Thrones. Dat werd dus tellen en ik had iets van 160 posters daarvan gezien. Ik werd gek, dus heb ik toch maar een foto genomen. Een kleine herinnering aan Londen. Haha. Nou, ik heb natuurlijk niet een foto genomen van alle posters, eentje was wel genoeg. Ik heb natuurlijk wel andere foto's gemaakt. Vooral van het museum. Het zijn er niet heel veel, maar wel leuk. Het museum is best wel aangrijpend. Er was een zaal over de Tweede Wereldoorlog en daar kreeg ik toch wel een brok in me keel. De oorlog was een gruwelijke tijd...


Ik heb de foto's een beetje op volgorde gezet. Dat is makkelijker voor jullie en ook wel voor mij. Het is nog niet zo laat maar ik ga zo weer lekker erop uit. Nou, alleen even eten. :)) Het zijn maar 4 foto's. En als je die foto van Game of Thrones erbij telt zijn het er 5. Maar ik neem niet zo vaak een foto, anders voel ik me zo'n toerist die andere mensen irritant vinden. En ik heb liever niet dat mensen zo over me gaan denken. Dus af en toe een foto kan denk ik geen kwaad, toch? Het was een niet zo'n gek groot museum. Ze waren wel hier en daar bezig met verbouwen dus er was niet erg veel te zien in het museum. Alleen een paar zalen waren open voor publiek, de rest was gesloten voor verbouwing. Wel erg jammer, want ik had echt dolgraag meer willen zien. :((



Dit was de eerste zaal die we bezochten. Het was donker in alle zalen dus daarom lukte de foto niet erg best en je kon er ook niet in flitsen, geloof ik. Naja. Als de foto nog niet duidelijk genoeg is kun je dat altijd even zeggen en maken wij de foto iets duidelijker. Of je kunt op de foto klikken en dan is ie meteen vergroot. Vragen zijn dus hier altijd welkom!


Er was ook een zaal met schilderijen uit de oorlog. Ik vond deze erg mooi, dus had ik er maar vlug een foto van genomen. Ik heb niet erg veel foto's genomen in het museum. Ik kon ook wel foto's maken van die ontroerende zaal, maar ik wilde respect tonen en dus geen foto's maken. Dat deed niemand in die zaal.


Nog een mooi schilderij. Het is in het zelfde kamertje genomen waar dat andere schilderij hing. Er was nog een andere zaal met schilderijen, maar mijn voeten hadden weer last van blaren, dus gingen we even zitten en drinken en daarna gingen we naar de zaal waar ik dus een brok in me keel kreeg. Ik stond daar serieus op het punt te gaan huilen, maar ik knipperde mijn tranen weg.


Nadat we het hele museum hadden bekeken. Vonden we het maar tijd om te gaan. Ik heb vlug nog even een souvenir gekocht en daarna gingen we op zoek naar de metro en gingen we naar huis. Voor dat we naar het museum gingen, was ik nog even naar The Beatles Store gegaan. Het was volle bak daar, en voor de deur stond er een lange rij naar het Sherlock Holmes Museum. Ik heb in de Store een leuk setje buttons gehaald. En dat laat ik allemaal zien in mijn volgend OOTD bericht!

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten