zaterdag 10 augustus 2013

Waarom is water drinken toch zo belangrijk?

Hee allemaal,

Gelukkig is het nu niet meer zo warm als eerst. Maar met dat warme weer van toen heb je weinig honger en wil je alleen maar drinken. Maar wat? Ik zou dan toch echt kiezen voor een glas water. Ja, het klinkt misschien ontzettend raar, maar water is heel gezond en het is heel veel beter dan frisdrank. Met deze post wil ik eigenlijk uitleggen waarom water zo gezond voor je is door middel van tips. Door middel van de tips weet je ook meteen waarom het drinken van water zo belangrijk is. :))


Sommige mensen houden helemaal niet van water, vaak omdat het naar niks smaakt. Of ze houden meer van frisdranken. Ik geef toe, ik drink ook frisdrank zoals fanta en cassis. Maar een glaasje water zie je iedere dag wel bij mij langskomen. Vaak neem ik 2 glaasjes per dag. 2 glaasjes water per dag is voldoende, 3 mag ook. Bijvoorbeeld eentje in de ochtend, eentje in de middag en eentje in de avond. Een glaasje frisdrank kan niet zo veel kwaad, maar als je te veel neemt is het niet goed. Frisdrank is niet erg gezond en bestaat uit veel suikers. Dus als je wilt afvallen moet je maar geen frisdranken meer nemen! 


Zoals beloofd zou ik nog een paar voorbeelden noemen waarom water zo gezond is en waarom het dus zo belangrijk is om te drinken. Ook al hou je niet van water, misschien verandert dit je wel op gedachtes! :))

1. Net als gezond eten helpt water drinken voor een mooi stralend huidje! Dus het drinken van veel water zal je huid aanzienlijk verbeteren!
2. Het helpt, net als knoflook, tegen puistjes! Dus neem een paar glaasjes water en je puistjes verminderen vanzelf.
3. Met dat warme weer als een tijdje geleden, krijg je snel hoofdpijn. Drink een stuk van 6 á 7 glaasjes water en dan is de hoofdpijn voor een groot deel weg!
4. Energie! Geen wonder dat die sporters vaak met een flesje koud water joggen. Ik heb niet veel verstand van het lichaam en hoe je lichaam het allemaal zuivert, maar het drinken van water geeft je een hoop energie! Dus neem voortaan een lekker koud flesje water mee tijdens het sporten! :))
5. Het helpt tegen afvallen, dus weg met die frisdrank en drink een paar glaasjes water. Het is misschien moeilijk om over te stappen naar water als je zoveel frisdrank hebt gedronken in je leven. Maar frisdrank bestaat uit vele suikers en water niet. Water is vrij van de suikers en calorieën. Water bevat ook helemaal geen druppeltje vet! 

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten