vrijdag 2 augustus 2013

The London Diary: 2

Hee allemaal!

Daar ben ik dan weer met een nieuw berichtje. En deze keer wel met foto's erbij! Gister lukte dat even niet maar nu dus ook even de foto's van gisteren erbij. Het zijn nu nog geen honderden foto's. Maar ik ben ook nog niet weg, dus er komen echt nog wat meer foto's bij! Het zal misschien wel een beetje door elkaar liggen, maar bij iedere foto staat er wel een kort verhaaltje en/of uitleg. :))




Vandaag ben ik dus naar twee museums gegaan. Ze stonden ook nog eens naast elkaar dus dat was makkelijk te bereiken. Natural History Museum en het Science Museum. Twee museums met dezelfde hoeveelheid mensen, leek het. Het Natural History Museum was natuurlijk veel stukken groter dan het Science Museum maar die was al té groot. Ze waren allebei echt heel leuk en heb natuurlijk ook wat foto's gemaakt. En dan ook even wat eten en drinken. Van het Natural History Museum heb ik nu jammer genoeg geen foto's. Ik heb wel wat foto's van het Science Museum zoals je hierboven kunt zien. Dit is de motor van een oud vliegtuig. Ja, bij het Science Museum hebben ze ook een grote zaal dat helemaal draait om vliegtuigen met een originele Spitfire, Hurricane en ook nog hele oude dingen zoals oude stoomlocomotieven, de eerste computers (en daar zat er zelfs nog geen keyboard en/of beeldscherm erbij). Het waren allebei historische museums en toch allebei even leuk. En nu naar de volgende foto! ♥


Gisteren waren we dus in Londen aangekomen. Eerst hard op zoek naar het hotel, inchecken en de stad in. Ondertussen natuurlijk gegeten. Het was weer heel spectaculair om in Londen te staan. Maar zoals je kunt verwachten was het ontzettend druk en ook ontzettend warm. En door dat warme weer kreeg ik ook nog eens pijnlijke voeten, dus we zijn toen maar naar het hotel gegaan. Deze foto is trouwens genomen toen ik nog geen last had van blaren. We zaten dan natuurlijk in de Engelse dubbeldekker, en ook lekker bovenin met een mooi uitzicht over de stad. Ik hou van die bussen! ♥


En weer terug naar het museum. Dit is een foto van de Hurricane KWZ. Deze Hurricane komt uit de WWII, de tweede wereldoorlog. Met deze vliegtuigen vochten de Britten tegen de Duitsers. Deze Hurricane is helemaal heel gevonden door opgravingen en zo. Natuurlijk gerestaureerd en al. En dan hadden ze nog meer antieke vliegtuigen in het museum. In het Natural History Museum lagen fosielen en hele skeletten van dinosauriërs. Ik geloofde vroeger niet dat ze echt bestonden maar ze hebben echt bestaan. En nog een voordeel van museums, de meeste museums zijn helemaal gratis! Behalve het eten dan. Maar het Natural History Museum en het Science Museum waren sowieso gratis, het eten moesten we dan nog zelf betalen, maar niet alles is gratis. :c


En dan weer terug naar gister. Dit is onze hotelkamer. Tweepersoons en de bedden zijn niet erg lekker. Ik heb er nu nog steeds rugpijn van. Maar het went allemaal wel. Het hotel is echt heel mooi, erg luxe met een airco, bar, mooi restaurant, mooie toiletten, lekker bad en noem maar op! :)) Het is natuurlijk wel even zoeken waar nou alles precies ligt, maar je vindt het heus wel! En de mensen hier helpen je graag en er is altijd wel iemand waar je het aan kunt vragen. :))


Dit is het vliegtuig waarmee we naar Londen vlogen. Ik was bang, maar het was een klein vliegtuig dus ik hoefde niet zo bang te zijn en het was een heel leuke vlucht! :)) Ik dacht dat het een hel zou zijn. Maar het viel allemaal reuze mee! Ik vond het juist een ontzettend leuke vlucht. Jammer dat we weer vroeg op moeten als we weer naar Nederland gaan. Dan moeten we al om 4 uur opstaan. Grrm.


Dit is een Spitfire. Het beroemdste Engelse vliegtuig uit de oorlog. Ik vind deze foto echt supermooi gemaakt. :)) Maar de zaal stikte van de verschillende vliegtuigen. Het waren iets van 6 verdiepingen geloof ik. Gelukkig waren er ook liften en niet alleen maar trappen. Wel jammer is dat de liften daar ontzettend vol waren en dan kwamen er nog van die (laat ik het zo maar zeggen) haastkippen erbij. Pff. En dan worden ze nog boos als we tegen hun aankomen, moesten ze er maar niet bijkomen. 


Het uitzicht van het hotel is niet zo grandioos. Maar we zitten ook niet heel de dag in het hotel want we spenderen de meeste tijd in de city. :)) Daar is wel heel mooi uitzicht over van alles, en dan vooral in de bussen! ♥ Jammer dat je in Nederland niet van zulke mooie bussen hebt, de bussen in Nederland kunnen soms echt ontzettend vol raken. Pff. Gelukkig neem ik niet zo vaak de bus in Nederland, eigenlijk haast nooit. Ik loop vaak, of ik ga met de auto. Heel soms met de trein of tram, maar dat gebeurt maar heel weinig. Haha. ♥


En dan nog een fotootje van het Science Museum. Weer een vliegtuig. Dit is een Supermarine S5 waarmee Engeland wereldkampioen snelvliegen werd. Heel veel mooie dingen dus. Dit vliegtuig is trouwens ook de voorloper van de Spitfire. Natuurlijk hebben we niet heel het museum lopen doorzoeken, ook niet bij het Natural History Museum. We zijn even daarna buiten gaan zitten, metro gepakt naar het hotel en daarna gingen we naar een lekkere sushibar. Hmmm. Ik ben echt dol op sushi en morgen ga ik misschien weer naar een sushibar. En natuurlijk naar The Beatles Store en Abbey Road. Hm, ik heb dan morgen wel weer een hoop te vertellen. En welk vliegtuig vind jij het mooist? Laat je reactie achter en misschien reageren wij wel weer terug! ♥

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten