dinsdag 27 augustus 2013

Nederlandse opdracht.

Halloooooo!

Ik moest een opdracht voor Nederlands schrijven over mijn favoriete film! Ik heb de artikel gekopieerd voor jullie en zet hem ook op de blog! :)


Forrest Gump


Forrest Gump is een titel van een boek van Winston Groom uit 1985, en van de op het boek gebaseerde Amerikaanse film uit 1994. De film haalde 13 Oscarnominaties binnen. In deze tekst heb ik het over de hoofdrolspelers, waar het over gaat en dergelijke.

Forrest Gump is een film uit de jaren ’90. Al snel had de film veel publiciteit en werd er veel over gezegd in de massamedia. De hoofdrolspeler, Forrest Gump(Tom Hanks), had een dom imago en trok veel aandacht van mensen, verschillende magazines schreven over de succesvolle film.

Tom Hanks, heeft na de film Forrest Gump, slechts een jaar niks van zich laten horen. Daarna liet hij zich inspireren door een andere acteur, en begon weer met acteren, waarna er nog vele volgden, er zat amper een paar maanden tussen de films dat hij niet acteerde. Tom Hanks speelde voor het laatst in de film “Cloud Atlas” in 2012.

Het positieve beeld dat mensen van de film Forrest Gump hebben, is groot. 
Het is een film die nu nog steeds veel word bekeken, een jarenlang succes zal het zijn, en ook blijven voor de regisseur Robert Zemeckis. 




Naar: Tineke Roep, schrijfster op de blog.
www.thehappygoats.blogspot.com


Dit is de meeste geweldige film ooit, ik ben er verzot op. Ik heb hem nu al 4x gezien en ik blijf hem maar grappig vinden, sommige scènes ken ik ook uit mijn hoofd, omdat ik hem dus al zo vaak heb gezien! Ik houd niet van films maar wel van die! :D


xx Frey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten