donderdag 19 september 2013

Een lekker gezond broodje!

Hoi lieve lezertjes!

Al een tijdje niks gepost op de blog. Komt door school... Gelukkig was ik vandaag een beetje vroeg uit dus kon ik even achter de laptop om de blog een beetje bij te houden. :)

Deze keer kom ik weer met een lekker recept, namelijk een lekker gezond broodje. Naja, ik vind het een lekker gezond broodje. Hihi. Ik ben er dol op en ik neem het vaak mee als lunch voor op school. Maar het is niet lekker voor iedere schooldag, je moet namelijk een beetje afwisselen met het eten wat je meeneemt.


Ik vind het belangrijk om gezond te eten. Maar een snackie kan er altijd wel tussen. Zoals chips ofzo. Maar in de avond en op school eet ik vaak gezond. En daarom dat ik een van mijn favoriete lunchpakketjes met jullie wil delen! Zodat jullie ook wat gezonds hebben om mee te nemen naar school. ♥

Ingrediƫnten:
1 klein zakje ijsbergsla
een pakje gesneden kipfilet of kalkoenfilet
een potje honing mosterdsaus
cherry tomaatjes
een pistolet (brood)

Wat moet je doen?

1. Snij de pistolet doormidden met een goed mes, ik doe het altijd met mijn kartelmesje.
2. Doe op iedere helft een plakje kip- of kalkoenfilet.
3. Smeer daarna de honing mosterdsaus eroverheen met een ander mesje.
4. Maak het mesje waarmee je de pistolet doormidden hebt gesneden schoon en snij dan de cherry tomaatjes in plakjes.
5. Doe wat ijsbergsla over de twee helften.
6. Doe daarna de cherry tomaatjes erbovenop.
7. Doe de helften op elkaar zodat het weer een geheel wordt.



Doe er nog een pakje drinken bij en zo heb je een heerlijke maaltijd voor op school of gewoon thuis wanneer je alleen thuis bent. Het kost niet veel tijd en ik vind het een leuk klusje om te doen. Ook kun je in plaats van kip- of kalkoenfilet een paar plakjes rosbief gebruiken, of gegrilde ham. Dat is ook ontzettend lekker!

xoxo





Geen opmerkingen:

Een reactie posten