donderdag 12 september 2013

Gedichten.


Helahola,

Ik ga jullie vandaag leren hoe ik een gedicht maak, op mijn manier.
Maar wat moet je daar nou eigenlijk allemaal voor doen? Simpel, hier opletten en je weet het.
Veel leesplezier!







- Bedenk waar je je gedicht over wilt doen

Zonder te weten waar je over wilt schrijven, kom je niet echt ver!

- Bedenk een titel

Met een titel heb je in ieder geval een begin!

- Begin met het eerste couplet

Een couplet is zijn de stukjes in een gedicht, meestal bestaan deze uit 4 regels, maar je bent vrij om er meer te doen.

- Rijmen

Bij mij rijmen de 2e en de 4e altijd, maar je kan ook de 1e - 3e, 1e - 2e en 3e - 4e, dat moet je helemaal zelf weten.

- Ik vorm, of anders

Je kunt in de ik-vorm schrijven, maar ook in de ''d-vorm'' zoals ik hem noem, bijvoorbeeld: ''Lopend over het strand''

- Maak zoveel coupletten als je wilt

Je kunt de gedicht zo lang maken als je wilt!

Dit is was mijn handleiding, in het kort, van de manier waarop ik een gedicht maak.

xx Frey.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten