dinsdag 12 november 2013

Over de Streep: Mijn verhaal.

Hi lieve lezertjes,

hier ben ik dan weer met een nieuw bericht. Namelijk over het programma 'Over de Streep'. Sommige mensen noemen het ook wel eens 'Ga over de Streep' maar het komt op hetzelfde neer.

Waarom maak ik hier een bericht van?  Ik maak hier een bericht over omdat ik graag hier wat over wil vertellen. En ook omdat ik het vorige week woensdag (06-11-2013) heb gedaan met mijn school. Gelukkig niet voor het programma zelf, maar met stichting Radar.


Vorige week had ik dus een 'stageweek'. Allemaal leuk hoor, maar toen ik eenmaal te horen kreeg dat we woensdag een team building zouden krijgen. Ging het helemaal mis. Ik had daar dus echt totaal geen zin in en wist al zo'n beetje wat we zouden gaan doen. Gymmen in het park en allemaal van die opdrachten die je samen moet doen. 

Maar dat was dus totaal niet zo. We moesten ons verzamelen op school en we gingen naar de gymzaal. Oké dit wordt wel erg gedetailleerd. Daar moesten we dus verzamelen en we werden nogal heel enthousiast ontvangen door de docenten en coaches van stichting Radar. En toen deden we wat spelletjes en vertelden we wat over onszelf. En toen als laatst deden we 'Over de Streep' na. 



Erg emotioneel en alles, ook heel erg voor mij. Maar ik ben er doorheen gekomen! Ik wil dit liever niet echt verder gaan detailleren. Aangezien het dan een urenlang leeswerk wordt. 

Maar wat is dat programma nou eigenlijk? Het programma 'Over de Streep' is een soort reality programma met verschillende scholen in Nederland en die doen dan aan de Challenge Day dat is verzonnen in Amerika. En daar hoort ook dus 'Over de Streep' bij.

De mensen van Challenge Day vragen dan dingen zoals 'Ben je ooit eens gepest?' of 'Heb je ooit eens aan zelfverwonding gedaan?'. Als dat bij jou van toepassing is, dus dat als je ooit bent gepest of heb je jezelf wel eens verwond, dan ga je over de streep. Tenzij je het niet wilt. 

Mensen die niet over de streep zijn gegaan steken dan uit respect hun hand op en maken een soort gebaar. Net als wat je zag op de foto. Het betekent iets. Namelijk: 'i love you'. Ik begreep het eerst ook niet, maar het werd duidelijk gemaakt wat dat betekende dus vandaar dat ik het nu weet. Teehee.


Heb jij ook wel een keer meegedaan aan 'Over de Streep' of ken je iemand die hieraan meedeed? Laat het ons weten en misschien reageren wij wel terug! Ik heb hier een filmpje over het programma. Misschien ken je de aflevering al en misschien ook niet. I hope you like it!

xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten