maandag 18 november 2013

Mijn favoriete feestdagen: Kerstmis.

Hoi lieve lezers,

Het is pas midden november en ik ben al helemaal in de kerstsfeer! Ja, ik hou dan wel niet van de sneeuw en kou. Maar december is toch mijn favoriete maand. Voor al omdat het dé maand is met de leuke feestdagen, Sinterklaas en Kerstmis. Naja, ik vier al een tijd geen echte Sinterklaas meer. Maar Kerstmis vier ik nog altijd met mijn familie! :)



Wat is er nou eigenlijk zo leuk aan Kerstmis? Nou, van alles! Ik vertel jullie in dit bericht wat ik nou zo leuk vind aan Kerstmis thuis. Hoe het bij mij gevierd wordt en wat wij dus allemaal onder andere doen. :)

Kerstmis wordt bij iedereen anders gevierd, bij sommige zelfs helemaal niet. In sommige landen wordt Kerstmis echt groots gevierd, en bij sommige landen niet zo, zoals hier in Nederland (vind ik). Op sommige plaatsen in Nederland kan het best uitgebreid gevierd worden. Maar jammer genoeg vieren ze in mijn woonomgeving niet zo uitgebreid kerst. 

Ja, er staat wel een grote kerstboom tegenover ons huis. Maar dat is dan alles. Ik woon vlakbij een winkelstraat en dat ziet er ook alleen maar besneeuwd uit. Geen versiering aan te pas. :( Bij de basisschool is het wel heel leuk gedaan, met allemaal van die lichtgevende rendieren en kerstmannetjes. En dan met van die leuke tekeningen die dan door de kinderen zijn getekend. :)


Maar waarom vind ik Kerstmis nou zo leuk? Nou, ik heb heel veel redenen waarom ik Kerstmis zo leuk vind. En omdat het er best veel zijn. Noem ik er maar een paar op. Het zijn misschien hele rare redenen, maar toevallig vind ik het dan daarom leuk. :)

1. De sfeer: 
Ja, er wordt dan wel niet uitgebreid Kerstmis gevierd bij mij in de omgeving. Maar met Kerstmis ga ik ook vaak naar mijn oma toe. En bij haar thuis hangt er dan wel geen Kerstboom, maar ze heeft het huis wel heel erg mooi gemaakt. Mijn oma woont in een bejaardentehuis, en als ik binnenkom bij de postvakjes, staat er meestal recht in het midden van de zaal een mooie kerstboom. In de zaal zijn er van die stenen paadjes en kleine vijvertjes met visjes en bruggetjes. Maar als ik daar dan met Kerstmis kom is het zo 'Kerstmis'. :)

Ook de sfeer thuis is heel gezellig. Bij ons hangt er een kleine Kerstboom, draaien we altijd de Top2000 of draaien we een leuk cd'tje of nu sinds dat de platenspeler het weer doet ook dit jaar misschien wat leuke platen. :) Het voelt ook meteen heel anders in huis. Opeens zo knusser en gezelliger! :)

2. De cadeautjes:
Ja, natuurlijk! Cadeautjes. Met Kerstmis doen wij ook altijd aan cadeautjes. Meestal trekken we lintjes en moeten we voor diegene een cadeautje kopen. Ik woon samen met mijn zus en vader, dus veel keus zal ik niet hebben uit de mensen waar ik uit kan kiezen. Soms doet mijn oma dan ook wel mee. Maar meestal doen we het gewoon met z'n drieën. Ik hoop dat we het dit jaar weer doen!

3. Het eten:
Het eten wat ze met Kerstmis vaak eten, verkopen ze niet het hele jaar door. Zoals een fondue setje of een gourmet schotel. Met Kerstmis doen we vaak aan een fondue en/of gourmet. Maar het verschilt ieder jaar. De ene keer eten we gewoon zuurkool of een hutspot. En de andere keer een stukje kalkoen of gewoon uit eten gaan. En de andere keer misschien wel een fondue of gourmet. En het is altijd lekker! :)

4. De films die op tv worden uitgezonden:
Ook op televisie doen ze aan Kerstmis. Door bijvoorbeeld leuke Kerstfilms uit te zenden. Het zijn weinig leuke films. Maar ik kijk ook vaak zelf een leuke sfeervolle film. Zoals The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe. :) Het speelt zich voornamelijk af in een winterparadijs, en dat hoort bij Kerstmis, sneeuw. :)

Dat waren mijn echte redenen waarom ik Kerstmis zo ontzettend leuk vind. Heb jij ook redenen waarom jij Kerstmis zo leuk vind? Of heb je redenen waarom je Kerstmis juist niet leuk vind? Laat het ons weten en misschien reageren wij wel weer terug!

xoxo









Geen opmerkingen:

Een reactie posten