vrijdag 15 november 2013

DIY: Memory box.

Hoi lieve lezers!

Weer een nieuw fris bericht. We hebben een tijdje geen DIY post gemaakt. En omdat ik weer een idee heb om thuis zelf ook te doen, maak ik weer een nieuwe DIY post! :)

De foto van je geboorte, de dag dat je voor de eerste keer naar school ging, de foto van je eerste vriendje of vriendin. Waar kun je dat allemaal in bewaren? Ja, in je nieuwe 'memory box'! Mijn post voor vandaag gaat dus over hoe je je eigen 'memory box' kunt maken. :)


Je hebt niet veel nodig, en het zijn ook niet veel stappen. Ook is het een heel makkelijk 'klusje' om te doen en ik vind het heel erg leuk om te doen. Ik was er zelf maar ene paar minuten mee bezig. Iets minder dan een half uurtje. :)

Wat heb je allemaal nodig?
- een kartonnen doos (schoenendoos bijvoorbeeld)
- kaft- of cadeaupapier
- A4 papier of een sticker die je ook plakt op je schoolboeken, soort etiketje
- spullen die je herinneren aan vroeger
- een schaar
- lijm
- kleurpotloden of stiften

STAP 1:
Zorg ervoor dat je een goede kartonnen doos hebt. Het beste is dat je een schoenendoos hebt. Hiervoor heb ik een schoenendoos gebruikt van mijn vader. Hij had hem toch niet meer nodig dus kon ik hem goed in gebruik nemen. 



STAP 2:
Leg de spullen die je in de box wilt doen apart zodat je zeker weet dat je ze niet kwijt raakt. Pak daarna je kaft- of cadeaupapier. Leg heb op de deksel van de door en kijk of het goed over de deksel past. 


STAP 3:
Als het goed op de deksel past, smeer je lijm op de bovenkant en de zijkanten van de deksel en plak je het kaft- of cadeaupapier op de deksel van de doos. Zo krijg je meteen een leuk effect. Knip daarna de ongebruikte delen zodat de doos er meteen weer wat netter uitziet.


STAP 4:
Knip een deel van een A4 papiertje en schrijf daar iets met 'memory box' op. Of je gebruikt een sticker en schrijft het daarop. Plak het in het midden van de deksel en pak daarna de herinneringen erbij.


STAP 5:
Doe daarna de herinneringen in de doos en voila! Je hebt nu je eigen 'memory box'. Heb jij je eigen box al gemaakt? Laat het ons weten en misschien reageren wij wel weer terug! :)

xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten