zaterdag 15 maart 2014

Muziek, waar luister ik naar?

Hoihoi,

Iedereen luistert wel eens naar muziek. En iedereen heeft ook zijn of haar eigen muziekgenre. Net als ik. In deze post heb ik het over de muziek die ik ontzettend leuk vind en hoe ik naar die muziek ben gaan luisteren. Ik laat jullie ook wat van de muziek horen, ik zeg geniet! :)




The Beatles, Linkin Park, Coldplay, Muse, allemaal bands die ik ontzettend leuk vind. Ik probeer al hun cd's te sparen zodat ik ze altijd kan beluisteren wanneer ik maar wil. En ik vind het persoonlijk leuker om een cd of plaat te kopen, dan het te downloaden op iTunes of zo. :)


De muziek die ik hierboven heb genoemd, The Beatles, Linkin Park, Coldplay, Muse, ben ik allemaal een keer tegengekomen en ik ben daarna ook nooit echt gestopt met het luisteren naar hun muziek. Ik heb er cd's en platen van gekocht, ben het gaan luisteren en heb steeds meer informatie zitten zoeken over de bandleden en de geschiedenis van hun muziek. :)

Hoe ik bij deze muziek terechtkwam:
(in de titels van de liedjes staan de links naar het nummer, klik op de titel van het nummer als je het wilt horen)

Ik zal maar eens beginnen met The Beatles. Ik vind het persoonlijk een van de beste bands die er ooit hebben bestaan, maarja, ieder heeft zijn eigen mening, dus ik ook. :) Mijn vader is een vrij grote fan van The Beatles dus dat hoor ik bijna iedere keer als ik in de auto zit. Ik vond het vroeger al leuk maar naar mate ik 'ouder' werd begon ik het steeds leuker te vinden! :) The Beatles hebben mij ook, net als Linkin Park, als het ware opgevrolijkt, hun muziek vertelde mij om mezelf te blijven, om mezelf te zijn, en dat ik niks moest aantrekken van anderen. :) Mijn favoriete nummer van The Beatles is Norwegian Wood.

Linkin Park ben ik ooit een keer op de televisie tegengekomen (ik dacht dat The Catalyst was van Linkin Park), Linkin Park troostte mij ook wel eens op wanneer ik het nodig had. Nu luister ik nog dagelijks naar Linkin Park, en wanneer ik ze hoor, zuigt hun muziek de problemen uit mijn hoofd en voel ik me minder gestrest. :)

Coldplay ben ik ook eens op de televisie tegengekomen, ik weet nog goed toen ik het nummer Viva la Vida hoorde, dat ik spontaan werd en dat ik dus vaker naar Coldplay ben gaan luisteren. Coldplay heeft mij vaak opgevrolijkt. Sommige liedjes van hun hebben mij diep geraakt, zoals A Rush of Blood to the Head.

En als laatst ga ik het hebben over Muse. Ik luister nog niet gek lang naar Muse, misschien nog maar een paar maanden. Maar toen ik het voor de eerste keer hoorde vond ik het al meteen leuke muziek. Het eerste nummer dat ik hoorde was Uprising, ik hoorde het toevallig op een verjaardag van een vriend van mijn vader. Toen ik thuis was ben ik meteen gaan zoeken naar het liedje en de band (ik wist eerst niet wie het zong en hoe het lied heette dus dat was wel moeilijk te vinden) maar ik heb het gevonden en heb sinds kort al 2 cd's van Muse. :)


Naar wat voor soort muziek luister jij graag? Laat het ons weten door een reactie te plaatsen op dit bericht en misschien reageren wij wel terug! :)

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten