maandag 21 oktober 2013

Tekenen: Een levenslange hobby.

Hoi lieve lezers!

Weer een tijd geleden dat we iets hebben gepost. Wij hebben het heel druk de laatste tijd maar gelukkig is het voor mij ook herfstvakantie! :) Dus dat wordt eens tijd voor een nieuwe post.

Als je zo naar de titel kijkt weet je denk ik misschien al waar ik het over zal gaan hebben. Tekenen. Ja, ik dacht dat ik daar nog helemaal niks over had verteld. Maar ja, als ik dat al deed was het waarschijnlijk maar een heel erg kort bericht. Teehee.

Ik laat in deze post heel erg veel tekeningen van me zien en ik hoop dat jullie er zullen van genieten. Ik probeer er bij iedere tekening een korte uitleg te geven van wie hij/zij is en waarom ik het heb getekend. Ik kan er ook het origineel bij doen maar dan wordt het echt een super lange post. Laten we maar beginnen met de tekeningen! :)


Dat was al een van mijn tekeningen die ik heb gemaakt. Die was toevallig ook nog niet zo gek lang geleden gemaakt. Nog maar een paar dagen geleden geloof ik. Ik teken echt van alles, maar vooral realistisch en animatie. Dat zijn mijn favorieten!



Ik ben echt dol op superhelden. Ik kijk vaak films die over superhelden gaan en heb zelfs een comic liggen over The Avengers, en heb hem nog steeds niet uit. Zoals je op de foto hierboven ziet is dit een soort van animatie versie van Captain America. Op een of andere manier vind ik het ook wel lijken op chibi. :)


The Hulk is nooit echt mijn favoriete superheld geweest maar hij is wel leuk om te tekenen. Als je hem in een animatie versie tekent zoals ik nu heb gedaan is hij best makkelijk. Maar zodra je hem in de realistische vorm wilt gaan tekenen denk ik dat je er wel een paar uur mee bezig bent, misschien wel dagen of weken lang.


Iron Man, wel een van mijn favorieten net als Captain America en Thor (hieronder). Ik heb deze tekeningen allemaal op dezelfde manier getekend. Ik had ze op Google gevonden, gewoon, een plaatje van iemand die ze al had getekend in deze stijl. En ik dacht 'Hè, zal ik dat dan ook maar eens zelf proberen?' En ja, dat heb ik gedaan. :)


En moeilijk was het niet. Inkleuren was voor mij het moeilijkste want dan moet je natuurlijk wel de juiste kleuren zien te vinden. Maar het is me gelukkig wel gelukt. Phew. De meeste mensen waar ik deze schattige superhelden aan heb laten zien, vonden ze (net als ik) heel schattig en creatief. Creatief noem ik het niet zo gauw aangezien ik het idee niet zelf heb verzonnen maar gevonden. Verder vind ik het echt super schattig en ook wel grappig. 



Game of Thrones? Ja. Ik ben echt een fan van de serie Game of Thrones. Heb de boeken nog niet gelezen maar was het wel van plan. Als ik de boeken heb... Als eerst heb ik mijn favoriete karakter getekend die in de serie speelt. Daenerys Targaryen. Echt, ze is mijn favoriete karakter en later ook mijn favoriete actrice geworden. Mijn vader zegt dat ze in een Lipton commercial speelde, naja, dat er een poster van haar is dat ze meedeed in een commercial van Lipton. Maar ik kan hem nergens vinden. :( 


Eddie Redmayne. Misschien een onbekende naam voor jou maar zeker niet voor mij. Hij is mijn favoriete acteur en ik vind hem zeker ook wel knap. Hihi. Ik heb ook gewoon een handtekening van hem gezocht en bij de tekening geplaatst. Vond het er wel bij passen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee of het wel zijn handtekening is maar er stond bij die foto dat het zijn handtekening was dus het kan toch best?


Dit wordt misschien wel een van de langste berichten die ik ooit heb gemaakt. Weer terug naar Game of Thrones. Khal Drogo. De man van Daenerys Targaryen en inmiddels overleden in de serie, wat heel jammer is. Ik vond hem wel een leuk karakter. In het begin vond ik hem wel eng maar later viel het allemaal wel mee. 


Sansa Stark. Ze heeft zo'n lieve zachte uitstraling en is ook echt een heel leuk karakter in de serie. Ik ben helemaal gek op haar haarkleur. Ze is niet mijn nummer 1 van favoriete karakters, maar ze staat zeker wel in de lijst van mijn favoriete karakters!


Ik vind abstract ook wat leuks hebben. Deze tekening is gemaakt toen ik in de 1e klas zat en ik verveelde me nogal in de les dus tekende stiekem een heel vreemd poppetje die een regenboog op zat te eten en daardoor kleur kreeg aan zijn lichaam. Alsof er vrolijkheid in zijn leven werd gebracht.



Nog even snel weer terug naar Game of Thrones. Omdat ik dus zo'n fan ben van Daenerys Targaryen, heb ik het vaandel van hun familie geschilderd. Ik schilder niet meer zo vaak omdat dat moeilijker is dan tekenen, vind ik persoonlijk. Dit is mijn mooiste schilderij die ik ooit heb gemaakt, volgens mij ook de enigste.. 


Ik ben al een tijdje in de sprookjessfeer. Komt ook omdat seizoen 2 van Once Upon a Time EINDELIJK op Net 5 te zien is. Ik heb seizoen 2 al eerder gezien op Film 1 Series, maar heb het tweede seizoen niet echt kunnen volgen op Film 1 Series omdat het beeld op die zender heel vaak vastliep. Daarom ben ik weer een beetje terug gegaan naar de animatie en ben wat zelf verzonnen sprookjesfiguren aan het tekenen. Toevallig heb ik deze wel zelf verzonnen. Maar het is wel weer geïnspireerd op bestaande sprookjesfiguren. Vooral door Doornroosje. :)


Dit is mijn vrouwelijke versie van The Mad Hatter. Ik heb wel eens van die commercials gezien van Ever After High. Oké, ik kijk de serie niet want hij is ook nergens te zien op mijn tv. Het is een animatieserie gebaseerd op de poppen en toevallig hadden ze een vrouwelijke versie van The Mad Hatter en ik wilde dat tekenen omdat ik die wel leuk vond want The Mad Hatter is een van mijn favoriete sprookjesfiguren. :)


Pokemon! Goede tijd, toen ik jonger was keek ik echt iedere dag naar Pokemon toen ik thuis was. In de ochtend keek ik vaak Dora en ik de middag keek ik vooral Pokemon. Daarvoor was het meestal Winx Club. Maar Pokemon heb ik ook altijd erg leuk gevonden. Nu nog steeds. Daarom heb ik dus een keer mijn eigen Pokeball gemaakt van een piepschuimbal (8 cm), rode, zwarte en witte verf en dan ook nog een rond geknipt stuk van iets wat ik niet meer weet en dat daarna wit geverfd. :)


The Joker. Weer terug naar het realistische dus. The Joker is dan wel een schurk in Batman, maar ik kan hem gewoon niet haten. Hij is daar gewoon zo leuk voor. Niet alle schurken kun je haten, sommige zijn gewoon zo in je opgebouwd dat je ze niet kunt haten. Oké, in de comics haten de goede de slechten enzo maar wij spelen niet in die comic! :)


Terug naar Wonderland. Ik geloofde vroeger in de tandenfee, deed een tand onder mijn kussen en hoopte dan dat er geld onder mijn kussen zou liggen. Maar in plaats van geld lag er altijd een kleinigheidje van een cadeautje. Een mooie knikker en later werden het een nieuw setje Pokemon kaarten. Ik geloofde maar een paar jaartjes in de tandenfee, net als Sinterklaas en de Kerstman. In de Paashaas of Klaas Vaak heb ik nooit in geloofd. 


En dan mijn laatste tekening voor deze post met de hand van mijn vader. :) Een volkswagen camper. Ja, ik heb wel wat gevoel voor auto's en ben dol op de oude auto's van volkswagen. Zoals de camper, ben ook dol op de tijd van de hippie's en woodstock. En dus heb ik de camper in die sfeer getekend, net als vroeger. The good old Times. :)

xoxo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten